20/3/11

Buscador o trobador...

Buscant una cigonya he trobat una bonica òliba.

-Cuando alguien busca -dijo Siddhartha-, suele ocurrir que sus ojos solo ven aquello que anda buscando, y ya no logra encontrar nada ni se vuelve receptivo a nada porque solo piensa en lo que busca, porque tiene un objetivo y se halla poseído por él. Buscar significa tener un objetivo.
Pero encontrar significa ser libre, estar abierto, carecer de objetivos.
Tú, honorable, quizás seas de verdad un buscador, pues al perseguir tu objetivo no ves muchas de las cosas que tienes a la vista.

Fragment de Siddhartha
de Hermann Hesse

3 comentaris:

Pilar ha dit...

Igual i ha estat la òliba qui t'ha trobat a tu...O potser no buscaves només una cigonya...
M'agrada Siddhartha perquè em fa veure les coses des de moltes perspectives.

La Gallina Marcelina ha dit...

Pilar, m'has fet dibuixar un amplíssim somriure en aquest primer matí de primavera...
potser sí que l'òliba m'ha trobat a mi... i potser sí que buscava quelcom més que una cigonya...
feliç primavera!
a mi tb em va captivar Siddhartha, El llop estepari, però, el tinc una mica aturat.
Abraçada!

Pilar ha dit...

No triguis gaire més a endinsar-t'hi en El llop estepari. És una lliçó de vida, amb uns paisatges malenconiosament encisadors.